MAHE MAN

عاشق آن‎ ‎‏«ماه»‏‎ ‎هستم که خورشید گاهی روشنایی اش را از او میگیرد

MAHE MAN

عاشق آن‎ ‎‏«ماه»‏‎ ‎هستم که خورشید گاهی روشنایی اش را از او میگیرد

حسین پناهی

دیوونه کیه؟
عاقل کیه؟
جونور کامل کیه؟
واسطه نیار به عزتت خمارم
حوصله ی هیچ کسی رو ندارم
کفر نمی گم سئوال دارم
یه تریلی محال دارم
تازه داره حالیم می شه چیکارم
می چرخم و می چرخونم سیارم
تازه دیدم حرف حسابت منم
طلای نابت منم
تازه دیدم که دل دارم بستمش!
راه دیدم نرفته بود رفتمش
جوانه نشکفته رو رستمش
ویروس که بود حالیش نبود هستمش
جواب زنده بودن مرگ نبود ! جون شما بود؟
مردن من مردن یک برگ نبود ! تورو به خدا بود
اون همه افسانه و افسون ولش!!
این دل پر خون ولش
دلهره گم کردن گدار مارون ولش!
تماشای پرنده ها بالای کارون ولش؟
خیابونا،سوت زندنا،شپ شپ بارون ولش
دیوونه کیه ؟
عاقل کیه ؟
جونور کامل کیه
گفتی بیا زندگی خیلی زیباست ! دویدم!!
چشم فرستادی برام
تا ببینم
که دیدم
پرسیدم این آتش بازی تو آسمون معناش چیه ؟
کنار این جوی روون نعناش چیه ؟
این همه راز
این همه رمز
این همه سر و اسرار معماست ؟
آوردی حیرونم کنی که چی بشه ؟ نه والله !
مات و پریشونم کنی که چی بشه ؟ نه بالله !
پریشونت نبودم ؟!
من
حیرونت نبودم ؟!
تازه داشتم می فهمیدم که فهم من چقدر کمه !
اتم تو دنیای خودش حریف صد تا رستمه !
گفتی ببند چشماتو وقت رفتنه !
انجیر می خواد دنیا بیاد آهن و فسفرش کمه !
چشمای من آهن انجیر شدن !
حلقه ای از حلقه ی زنجیر شدن !
عمو زنجیر باف زنجیر تو بنازم
چشم من و انجیر تو بنازم !
دیوونه کیه ؟
عاقل کیه ؟ 
جونور کامل کیه ؟!


نظرات 7 + ارسال نظر
نوید جمعه 9 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 00:54 http://lawbraeker.blogsky.com

" قشنگترین شعد دنیا !"
البته قشنگ هست ، ولی این اسم شعرشه .
آبی باشی و آسمونی

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 21:11

به گنج قارون نفروشم دوست را
اگر چه دوست به تار موئی نخرد مارا ...!
از : ...
به : الهه ی شرقی

ارش سه‌شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 02:55 http://jefers.blogsky.com

سلام
از شعر های حسین پناهی خیلی خوشم میاد خصوصا؛ از این شعرش
حرمت نگه دار دلم گلم کین اشک خون بهای عمر رفته من است
میراث من نه به قید قرعه نه به حکم عرف
سند زده ام همه را یجا به حرمت چشمانت بنام تو
شاد باشی و خندان

مریم چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 14:24 http://lovealone.blogsky.com

سلام به شما خانم گل
از مطالبت مشخصه که چه درونی داری: زلال و روان، این و از ته دلم گفتم بی اغراق.
نشد نیایم نشد نظر ندهم . و از اینکه میبینم به دکتر شریعتی علاقه داری خوشحالم ،ایشان یک انسان به تمام معنا بودن مثل آئینه شفاف و وسیع چون دریا و بزرگ مثل آسمان ....
کاش قصد ادامه دادن داشتم و.... شاید بهت سر زدم شاید ... اما حالا بیشتر به تنهایی و سکوت احتیاج دارم .
و از اندوهی سخن گو که هیچ کس نمی داند ،از دردی فریاد بر آر که آنرا هیچ کس نمی خواند و ...
راستی شعر بیستونت هم خیلی قشنگ و دل نشین بود همه ی مطالبت زیباست و انتخابت زیباتر ....
الهی که هیچ وقت و هیچ وقت دل نازنینت درد و غم نبیند و زندگی ات وسیع باشد و بزرگ و شیرین ..
موفق و شاد باشی و پیروزمند .
خدا نگهدارت . در پناه حق

سارا.ت چهارشنبه 14 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 15:20

سلام
الهه ی شرقی به روزه
خوشحال میشم اونورا هم یه سری بزنی
تابعد .... یاحق

آشنا یکشنبه 18 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 12:10

دلم می خواست سقف معبد هستی فرو میریخت
پلیدی ها و زشتی ها به زیر خاک میماندند
بهاری جاودان آغوش وا میکرد
جهان در موجی از زیبایی و خوبی شنا میکرد
بهشت عشق می خندید
به روی آسمان آبی آرام
پرستو های مهر و دوستی پرواز میکردند
به روی بامها ناقوس آزادی صدا میکرد
مگو این ‌آرزو خام است
مگو روح بشر همواره سرگردان و ناکام است
اگر این کهکشان از هم نمی پاشد
وگر این آسمان در هم نمیریزد
بیا تا ما فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو در اندازیم
به شادی گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم

+

سارا.ت چهارشنبه 21 اسفند‌ماه سال 1387 ساعت 18:16

تقدیم به الهه ی شرقی :
خوب من ! بی بهانه باور کن بی تو اینجا بهار خوبی نیست

من بمانم تو رفتنی باشی؟ این که اصلا قرار خوبی نیست!

عید امسال تنگ می چسبم به تن مهربان تنهایی

بی تو تکرار می کنم با خود : دل سیاستمدار خوبی نیست!

تو بخند و بخند و باز بخند، جای این اشک ها که می ریزم

خوب شد که تو زود فهمیدی گریه راه فرار خوبی نیست

قبر این مردگان خاک آلود التماسی ست از سر اجبار

که خدا هفت بار فرمودند : مرگ، گشت و گذار خوبی نیست!

دست کم روزهای آخر را اندکی عاشقانه تر طی کن

تا توانی دلی بدست آور، دل شکستن که کار خوبی نیست!

از : سیما نوذری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد