MAHE MAN

عاشق آن‎ ‎‏«ماه»‏‎ ‎هستم که خورشید گاهی روشنایی اش را از او میگیرد

MAHE MAN

عاشق آن‎ ‎‏«ماه»‏‎ ‎هستم که خورشید گاهی روشنایی اش را از او میگیرد

جملات کوتاه عاشورایی

 اگر همه جا کربلاست و هر روز عاشورا، ما باید در همه جا و همه گاه، خود را در تشنگی همه‌ی عطش زدگان خاک سهیم بدانیم.

- کربلا نشان داد که با شکیب در عطشی کوتاه، می‌توان همیشه‌ی تاریخ را سیراب کرد.

- حسین یعنی زیبایی، مگر می‌شود یا زیبایی همراه و همسایه بود و زیبا نشد.

- عجیب حکایتی است! «عزیز» ترین‌ها – حسین (ع) و یوسف (ع) – از (گودال) و (چاه) به آسمان عزّت رسیده‌اند.

- کارهای بزرگ را مردان آغاز و زنان تمام می‌کنند. کربلا، دلیل روشن این ادعاست.

- هر کس کتاب 72 صفحه‌ای عشق – عاشورا – را خوب بخواند شیرازه‌ای سعادت را در زندگیش گسسته نخواهد دید.

- عاشورا هر روز در کربلای دلمان اتفاق می‌افتد. کوشش کنیم حسین دل، به دست یزید نفس، تشنه لب شهید نشود.

- گودال قتل‌گاه، کانون قیامت خاک است، بی‌شک قیامت نیز از این نقطه آغاز می‌شود.

- شیعه، سرافرازی خویش را از سرهای بر نیزه و آبروی خویش را از بی آبی عاشورا یافته است. 

- کربلا چه قدر شبیه قرآن است؛ آخرین شهدای آن اصغر و عبدا... مثل سوره‌های آخر قرآن کوچکند!

- کربلا بلوغ عاطفه و اندیشه است، هر کس به بلوغ فکری و عاطفی برسد، عاشورایی است. 

- وقتی هیچ نداری باید همه چیز باشی، این درسی است که زینب به ما آموخت.

- کربلا زیباترین تابلوی نقاشی است که خداوند بر بوم زمین، ترسیم کرده است.

نظرات 1 + ارسال نظر
خداداد شهرستانی یکشنبه 22 دی‌ماه سال 1387 ساعت 02:02 http://www.naslesookhteye57.blogfa.com

سلام دوست فرهیخته ام . من هم بسیار زیاد با شما موافقم اما خجالت زده ی حسین و حسینیانم که چنان درگیر خفت ضعف ریال و درجا زدن و تکرارم که گاه از یاد می برم حسین (ع) رفتن را برگزید تا انسان بودن و سربلندی را برای من و امثال من معنی کند . راستش آنقدر شب و روز . خواب و بیدار نگران پاس شدن چک های ریز و درشت هستم که دغدغه ام به جای سالم زیستن شده است بدهی طلب . یک کلام : پول و پول و پول . برایم دعا کن تا خدا کمکم کند و از این بند نادیدنی و به ظاهر ناگسستنی برهم . خدا آخر و عاقبت همه را به خیر کند و گوشه ی چشمی هم به من وامانده داشته باشد . التماس دعا دارم از شما که کلامتان . قدمتان . قلمتان عاشوراییست . عاشورایی . عاشو...( خاک بر سر مدیران دیاری که جوان سی ساله اش برای یک چک صد هزار تومانی به خودکشی فکر می کند ) ./. مانا باشید و جاوید تا همیشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد